JoomlaTemplates.me by Discount Bluehost
  • K30
  • Dobsuli
  • 7. kerületi Futó- és Gyaloglónap
  • Tanévnyitó 2018.
  • Erzsébetváros Önkormányzatának Művelődési, Kulturális és Szociális Bizottsága pályázatot hirdetett meg a sajátos nevelési igényű gyermeket nevelő családok támogatására. Bővebb információt IDE kattintva olvashat. A pályázati adatlapok ITT érhetők el.
  • Erzsébetváros Önkormányzatának Művelődési, Kulturális és Szociális Bizottsága pályázatot hirdetett meg a nagycsaládosok és egyszülős családok üdülésének támogatására. Bővebb információt IDE kattintva olvashat. A pályázati adatlapok ITT érhetők el.


A kéttannyelvű oktatás mellett a multikulturális szemléletéről is híres az Erzsébetvárosi Kéttannyelvű Általános Iskola Dob utcai részlege, a Dobsuli.

Az itt tanító tanítók, tanárok együttműködésének eredményeként már évtizedek óta, mint a jó gyakorlatok iskoláját tartják számon intézményünket határon innen és túl.

Egy sikeres Erasmus pályázatnak köszönhetően a 2017/2018-as tanévben néhány kollégával Birminghamben jártunk, annak érdekében, hogy egy angol iskola jó gyakorlatának megismerése által ötleteket gyűjtsünk pedagógia programunk korszerűsítéséhez.

Arra voltunk kíváncsiak, hogy egy multikulturális oktatási környezetben hogyan, milyen gyakorlati tevékenységeken keresztül valósul meg a célnyelvet nem beszélő, külföldi tanulók integrálása, nyelvi kompetenciájuk fejlesztése, a kötelező tananyag elsajátíttatása.

Kollégáimmal órákat látogattunk, interjúkat készítettünk a külföldi tanulók szüleivel, a fejlesztő pedagógusokkal, az osztálytanítókkal és az iskola igazgatójával.  Kirándulásokon, szabadidős tevékenységek alkalmával megfigyeléseket végeztünk. A kint töltött öt napról készült képeket az alábbi linken tekinthetik meg.

Értékes tapasztalatokkal érkeztünk vissza a Dobsuliba, ahol a kinti jó gyakorlatokat megosztottuk kollégáinkkal, tanítványainkkal, és a hozzánk látogató tanárjelöltekkel.

A projekt második fázisában megfogalmaztuk azokat a feladatokat, amelyek segítségével az elfogadás ösztönzésére, a szolidaritás érzésének és gyakorlásának kialakítására irányuló pedagógiánk fejlesztése megvalósulhat.

• Alapkövetelmény a magyar nyelvtudás fejlesztése a sikeres tanulás és beilleszkedés érdekében

• A legfontosabb az egyéni foglalkozás; a fejlesztendő kompetenciák meghatározása után a kooperatív technikák alkalmazása

• Rendszeres, napi munkaidőn kívüli tanári csoportos konzultációk folytatása szükséges; ezek egyrészt a migráns tanulók haladását elemzik, másrészt belső továbbképzésként is funkcionálnak

• Külön időt kell fordítanunk a szülőkkel együtt az azonos országból származó gyermekek közötti kapcsolat erősítésére

A sikeres integráció érdekében, valamint a fenti feladatokat szem előtt tartva az alábbi tevékenységeket valósítottuk meg az iskola falai között:

Ø  fotókiállítást szerveztünk a birminghami iskolában készült képekből, a fotók ITT tekinthetők meg.

Ø  a külföldi gyerekek anyanyelvén kiírásokat helyeztünk el a tanárinál, a szaktantermeknél, a büfénél, a mosdóknál, a fotók ITT tekinthetők meg.

Ø  kérdőíveket készítettünk mind a külföldi tanulóink szülei, mind az őket tanító kollégák számára,

Ø  tanulóink a különböző osztályokban gyűjtőmunkát végeztek az intézménybe járó gyerekek anyaországairól, majd ezeket projekt munka keretein belül feldolgozták, a fotók ITT tekinthetők meg.

Ø  a „Zöld hét” –en környezetvédelmi témák kerültek terítékre, ahol globális problémákat érintettünk, a fotók ITT tekinthetők meg.

Ø  Szakácskönyvet készítettünk a külföldi tanulók kedvenc ételeiből, az erről készített fotókat ITT tekinthetik meg.

Ø  összeállítottunk egy játékos könyvet a külföldi tanulók kedvelt népi játékaiból, és ki is próbáltuk ezeket a játékokat, a fotókat ITT tekinthetik meg.

Ø  a multikulturalizmus jegyében zajló farsangot szerveztünk, a farsangról készült fotókat ITT nézhetik meg.

Ø  bővítettük a magyar-mint idegen nyelv oktatását segítő szókészletünket,

Ø  egyéni fejlesztési terveket írtunk a külföldi tanulóink számára,

Ø  kollégáink továbbképzésen vettek részt interkulturális kompetenciájuk fejlesztésének érdekében,

Ø  bemutató órák keretein belül osztottuk meg jó gyakorlatainkat holland és magyar tanárjelöltekkel.

 

A projekt a tanév végével befejeződik ugyan, azonban mindazon jó gyakorlatokat, amelyek a projektnek köszönhetően megvalósultak az iskolánkban szeretnénk a jövő évben is megtartani. Tanulóink visszajelzései is azt igazolják, hogy eredményes évet zártunk:

"A legjobban a receptgyűjtés tetszett!"

"Érdekes volt ennyi mindent megtudni azokról az országokról, ahol az osztálytársaink születtek."

"Jó érzés, hogy mindenki segít ebben az iskolában."

"A feliratok készítése nagyon izgalmas feladat volt!"

"Olyan, mintha egy kicsit más országban járnánk..."

 

 

Keresés