JoomlaTemplates.me by Discount Bluehost
  • Tisztelt Szülők! A "KertészKedd" és a K30 nyílt napjainak időpontjairól bővebben ITT olvashat.
  • K30
  • Dobsuli
  • Kedves Szülők! A dob szerdák és a Dobsuli nyílt napjainak időpontjairól bővebben ITT olvashat.
  • A Dobsuli 2018. december 7-én és 13-án Adventi Gálát rendez a Fészek Klubban.
  • Tisztelt Szülők! A "KertészKedd" és a K30 nyílt napjainak időpontjairól bővebben ITT olvashat.


A kéttannyelvű oktatás mellett a multikulturális szemléletéről is híres az Erzsébetvárosi Kéttannyelvű Általános Iskola Dob utcai részlege, a Dobsuli.

Az itt tanító tanítók, tanárok együttműködésének eredményeként már évtizedek óta, mint a jó gyakorlatok iskoláját tartják számon intézményünket határon innen és túl.

Egy sikeres Erasmus pályázatnak köszönhetően a 2017/2018-as tanévben néhány kollégával Birminghamben jártunk, annak érdekében, hogy egy angol iskola jó gyakorlatának megismerése által ötleteket gyűjtsünk pedagógia programunk korszerűsítéséhez.

Arra voltunk kíváncsiak, hogy egy multikulturális oktatási környezetben hogyan, milyen gyakorlati tevékenységeken keresztül valósul meg a célnyelvet nem beszélő, külföldi tanulók integrálása, nyelvi kompetenciájuk fejlesztése, a kötelező tananyag elsajátíttatása.

Kollégáimmal órákat látogattunk, interjúkat készítettünk a külföldi tanulók szüleivel, a fejlesztő pedagógusokkal, az osztálytanítókkal és az iskola igazgatójával.  Kirándulásokon, szabadidős tevékenységek alkalmával megfigyeléseket végeztünk. A kint töltött öt napról készült képeket az alábbi linken tekinthetik meg.

Értékes tapasztalatokkal érkeztünk vissza a Dobsuliba, ahol a kinti jó gyakorlatokat megosztottuk kollégáinkkal, tanítványainkkal, és a hozzánk látogató tanárjelöltekkel.

A projekt második fázisában megfogalmaztuk azokat a feladatokat, amelyek segítségével az elfogadás ösztönzésére, a szolidaritás érzésének és gyakorlásának kialakítására irányuló pedagógiánk fejlesztése megvalósulhat.

• Alapkövetelmény a magyar nyelvtudás fejlesztése a sikeres tanulás és beilleszkedés érdekében

• A legfontosabb az egyéni foglalkozás; a fejlesztendő kompetenciák meghatározása után a kooperatív technikák alkalmazása

• Rendszeres, napi munkaidőn kívüli tanári csoportos konzultációk folytatása szükséges; ezek egyrészt a migráns tanulók haladását elemzik, másrészt belső továbbképzésként is funkcionálnak

• Külön időt kell fordítanunk a szülőkkel együtt az azonos országból származó gyermekek közötti kapcsolat erősítésére

A sikeres integráció érdekében, valamint a fenti feladatokat szem előtt tartva az alábbi tevékenységeket valósítottuk meg az iskola falai között:

Ø  fotókiállítást szerveztünk a birminghami iskolában készült képekből, a fotók ITT tekinthetők meg.

Ø  a külföldi gyerekek anyanyelvén kiírásokat helyeztünk el a tanárinál, a szaktantermeknél, a büfénél, a mosdóknál, a fotók ITT tekinthetők meg.

Ø  kérdőíveket készítettünk mind a külföldi tanulóink szülei, mind az őket tanító kollégák számára,

Ø  tanulóink a különböző osztályokban gyűjtőmunkát végeztek az intézménybe járó gyerekek anyaországairól, majd ezeket projekt munka keretein belül feldolgozták, a fotók ITT tekinthetők meg.

Ø  a „Zöld hét” –en környezetvédelmi témák kerültek terítékre, ahol globális problémákat érintettünk, a fotók ITT tekinthetők meg.

Ø  Szakácskönyvet készítettünk a külföldi tanulók kedvenc ételeiből, az erről készített fotókat ITT tekinthetik meg.

Ø  összeállítottunk egy játékos könyvet a külföldi tanulók kedvelt népi játékaiból, és ki is próbáltuk ezeket a játékokat, a fotókat ITT tekinthetik meg.

Ø  a multikulturalizmus jegyében zajló farsangot szerveztünk, a farsangról készült fotókat ITT nézhetik meg.

Ø  bővítettük a magyar-mint idegen nyelv oktatását segítő szókészletünket,

Ø  egyéni fejlesztési terveket írtunk a külföldi tanulóink számára,

Ø  kollégáink továbbképzésen vettek részt interkulturális kompetenciájuk fejlesztésének érdekében,

Ø  bemutató órák keretein belül osztottuk meg jó gyakorlatainkat holland és magyar tanárjelöltekkel.

 

A projekt a tanév végével befejeződik ugyan, azonban mindazon jó gyakorlatokat, amelyek a projektnek köszönhetően megvalósultak az iskolánkban szeretnénk a jövő évben is megtartani. Tanulóink visszajelzései is azt igazolják, hogy eredményes évet zártunk:

"A legjobban a receptgyűjtés tetszett!"

"Érdekes volt ennyi mindent megtudni azokról az országokról, ahol az osztálytársaink születtek."

"Jó érzés, hogy mindenki segít ebben az iskolában."

"A feliratok készítése nagyon izgalmas feladat volt!"

"Olyan, mintha egy kicsit más országban járnánk..."

 

Since the changes within the European Union have affected our school’s life, the project called Diversity in Dobsuli(DAD) was launched.We were aiming at supporting the foreign students integration and strengthening the tolerance and the acceptance of their presence. We were lucky to find a partner institution in Birmingham, Anderton Park Primary School, where 90% of the studentsmother tongue is not English, whereas the expectations towards them in the field of education are the same as that of native English speakers.  Our project was implemented by different subject teachers, native and non-native students and parents. During the one year period of the project, the following activities were implemented: Four colleagues (two lower primary schoolteachers, two upper primary teachers, who are classteachers, and who have foreign students in their classes) visited Anderton Park School and carried out the following activities:

1. Parents’ questionnaires and interviews about how they see their status in the foreign country’s education programme: by this we have mapped the factors that may be of parental importance to the child's school life and we could parallely compare the opinions of our parents

2. Observation of the ESL lessons and interview with the ESL teacher: thereby acquiring new methods and techniques in order to develop communication skills,

3. Observation and interviews with subject teachers and the head teacher of the school: we could get acquainted and identify with their problems and the possible ways of solving them, so that we would be able to apply them in our own practice.

4. Observation of cross-curricular implementation, such as using art as an international language (a medium of integration):we were convinced of the expressive power of Arts. We got aquainted with new techniques and methods in Art lessons.

After returning we shared our experiences and started to plan the possible implementation of good practices. As a next step we were aiming at creating a welcoming atmosphere by displaying signs in the foreign students' mother tongue. We revised the planned individualised curriculum after the Birmingham trip, on the basis of experience earned there, and we started to compile a list of vocabulary items for each subject on both lower and upper primary level. At the same time, we also designed the tasks that students could accomplish on class level through projects. These were posters, a recipe book, a game collection. At the multikulti gala, the different classes performed for their parents and tasted the traditional dishes of different cultures. In the spring, connected to International Earth Day, in natural science lessons students gained environmentally-friendly attitude while carrying out the "Green Projects" (planting, recycling). As a result of the project, the intercultural competence of the participants have developed; they acquired knowledge which should make them more open and tolerant towards others. Both migrant and Hungarian students gained new knowledge about each other’s countries, customs, and traditions. By using cooperative techniques, they were expected to solve universal problems, thus their behaviour is expected to change for the better. Teachers who participated in the project obtained a wider range of methodology, the differentiated teaching became a more common practice, and diversity is considered as a value in their pedagogical approach. 

Thanks to the project, our institution is gaining more and more international attention. We were invited to take part in the Narva Conference -where we were requested to talk about DAD and its results.

https://get.google.com/albumarchive/111492979907479232874/album/AF1QipOB9_2JnkbdNkStQZ9AbM28RgRTaEWZ-_rp_MTc

 

 

 

Keresés