Általános iskolai programok
KIS KÉMIKUSOK SIKERE A KERTÉSZ UTCA 30.-BAN
A Hevesy György Kárpát-medencei kémiaverseny első, kerületi fordulóján iskolánk 7. osztályos tanulói, Mezei László és Demeter Richárd szép eredményeket ért el . A versenyen a tanult kísérletekre vonatkozó szövegértési feladatokkal, valamint oldatokkal kapcsolatos számítási példákkal kellett megbirkózniuk a diákoknak. Mezei László a kerületben egyedüliként képviselheti iskolánkat a verseny fővárosi fordulóján. A digitális oktatás alatt sem pihenünk, online készülünk a következő megmérettetésre.
Gratulálunk a fiúknak, büszkék vagyunk rájuk!
Győri Ildikó
felkészítő tanár
http://erzsebetvarosiiskola.hu/index.php/altalanos-iskolai-programok?start=10#sigFreeIdf13dd1df39
Festék helyett kávéval festett a Dobsuli 3.k osztálya
Festék helyett kávéval festett a Dobsuli 3.k osztálya. Tudjuk, hogy milyen fontos a kreativitás a fejlődő elmének. Zia néni kipróbálta a kávéval festést az osztályában. Nagyszerű alkotások születtek.
A többi kép ITT tekinthetó meg.
K.I.A.B.Á.L interaktív társasjátékozás a Dobsuliban
K.I.A.B.Á.L interaktív társasjátékozás osztályfőnöki órán a 6.m-ben. Ma ismét érdekes programja volt az osztálynak. Berki Erzsébet iskolai szociális segítő és munkatársai irányításával komplex bűnmegelőzési programban vettek részt, 4 különös témát kezdtek körbejárni a gyerekek. A bűnügyi téma főbb kérdései: rongálás, lopás, garázdaság, testi sértés és felelősség. Az áldozattá válás téma főbb kérdései: áldozattá válás elkerülésének módjai, helyes viselkedési módok, teendő áldozattá válás esetén. Az iskola-család téma főbb kérdései: iskolai hiányzások, segítő szervezetek munkái, gyermekvédelem, hasznos szabadidő eltöltés. A drog téma főbb kérdései: drogfogyasztás veszélyei, hogyan ismerjük fel a drogfogyasztót, illetve a segítség különböző formái. A gyerekek okos kérdéseket tettek fel és mivel nem jutottak a játék végére, amint lehet, folytatjuk.

PÉNZÜGYI TÉMAHÉT a Kertész utcai 4. d osztályban
A 4. d-ben az első napon a külföldi gyerekek saját országaik pénzével ismertették meg a többieket, mások olyan országok pénzeit hozták be, ahol már jártak, illetve régebbi magyar bankjegyeket is.
Ezután bankjegyeket és bankkártyákat, csekkfüzeteket terveztek.
Másnap megismerkedtek a pénz kialakulásának történetével, használati módjaival, erről fürtábrát, angol órán pedig mindmapot készítettek.
A továbbiakban gyakorlati ismeretekre tettek szert, számlák, csekkek, blokkok, szállítólevelek, átutalások, kuponok válogatása során csoportosították egy család havi kiadásait.
Végül a tudatos vásárlásra felhívó tablót készítettek.
Ujvárosi Mónika osztályfőnök
http://erzsebetvarosiiskola.hu/index.php/altalanos-iskolai-programok?start=10#sigFreeIdc08f5cd71a
PÉNZÜGYI TÉMAHÉT a Kertész utcai 3. A és B osztályban
Március 1-5. között zajlott a Pénzügyi témahét, melyhez néhány alsós osztály is csatlakozott.
A 3. a-sok ötleteket gyűjtöttek a takarékoskodással kapcsolatban, kutyaperselyt készítettek és a "Megszolgált pénz" című mesét dolgozták fel.
A 3. d-s gyerekek csoportmunkában dolgoztak. Az volt a feladatuk, hogy készítsenek egy szigetet, aztán ki kellett találniuk a nevét, lakosait, pénznemét és azt, hogy mi mindenből áll a bevételi forrásuk.
http://erzsebetvarosiiskola.hu/index.php/altalanos-iskolai-programok?start=10#sigFreeId68b159694e