JoomlaTemplates.me by Discount Bluehost

Cikkek

Szűrő

Föld Napja

A Föld napja (április 22.) alkalmából különféle eseményeket rendeznek világszerte, amikkel felhívják a figyelmet a Föld természeti környezetének megóvására. Mára a világ eljutott arra a pontra, hogy a Föld napját nem csak ünnepelni kell, hanem tenni, sokat tenni azért, hogy szűkebb és tágabb környezetünkben megóvjuk a levegőt, a vizeket, növényeket, madarakat, állatokat. A mi iskolánk az idén is csatlakozott az „Erzsébetvárosi Zöld7” elnevezésű programsorozathoz. Április 22-én kék pólóban védőkesztyűvel, seprűvel, lapáttal "támadásba" lendültek a felső tagozatos diákok az utcai szeméttel szemben Erzsébetváros járdáin. Alsó tagozatos diákok virágültetéssel tették szebbé az iskola udvarát.

Fogadóórák

Fogadóórák 2015/2016. tanév II. félév

Sárkányok bűvöletében

Április 20-án az 1.m osztály sárkányokkal találkozott a Petőfi Irodalmi Múzeumban. A múlt, a jelen és a jövő sárkányait, fedezhették fel a gyerekek a múzeum legújabb kiállításán.
A tárlat interaktív módon vonta be a kis látogatókat a sárkány „útjának” megismeréséhez. Rengeteg jó könyvvel, régebbiekkel és újakkal, klasszikus és modern sárkányos mesékkel, kihúzható fiókokkal, létrával, nagy fadobozzal és tapintható tárgyakkal találkozhattak az izgatott "felfedezők". Emellett a sok érdekesség mellett a kiállításon lehetett még pecsételni, hengerezni és sárkányokat rajzolni.

Érettségi szünet 2016.

Tisztelt Szülők!

2016. május 2-án és 3-án érettségi szünet lesz. Ezeken a napokon iskolánkban lesz az összevont ügyelet.

Étkezési igényüket jelezzék a május hónapra történő befizetéskor.

Tisztelettel:  Iskolavezetőség

71601675863

71647877172

Kinder + SPORT elődöntő

Április 18-án rendezték meg a Kinder + SPORT regionális elődöntőit. A mi iskolánk a Soroksári Sportcsarnokban küzdött meg a Molnár Ferenc Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola, a Budapest XIII. Kerületi Számítástechnikai Általános Iskola és a Gádor Általános Iskola csapataival. Csapatunk lendületesen, magabiztosan vette az akadályokat. Nagy örömünkre a DOBbants! csapat elnyerte az első helyet és továbbjutott az országos középdöntőbe. Gratulálunk!

Éneklő Ifjúság

Iskolánk énekkara 2016. április 15-én, pénteken a Fasori Református Templomban lépett föl az évtizedes hagyományokkal rendelkező VII. kerületi Éneklő Ifjúság hangversenyen. Iskolánk kórusát Grecsnik Györgyi vezényelte.

"Tudok magyarul"

Április 13-án került megrendezésre a "Tudok magyarul" - budapesti magyar mint idegen nyelvi verseny, melyen iskolánk néhány, nem magyar anyanyelvű tanulója lelkesen részt vett. A versenyt a hagyományokhoz híven a XV. kerületi Magyar-Kínai Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola rendezte meg. Az idei évben a 'Zene és dal' témában mérhették össze a külföldről érkezett általános iskolás gyerekek magyar nyelvtudásukat, így tanulóink készültek az országukból hozott népdalokkal is.

Dudás Rita

Országos civilizációs verseny

Iskolánk 3 fős csapata szerda délután országos civilizációs versenyen vett rész, melynek témája London volt. Egy nehéz teszt megoldása után a Viktória királynőt, Lady Dianát és Sir Christopher Wrent megszemélyesítő Engler Adrienn, Kovács Lili és Rácsai Balázs (6.k osztály) kiselőadása a Kensington palotáról nagy sikert aratott. Maguk készítette makettjükben még valódi vizet tartalmazó tó is volt. A csapat a középmezőnyben végzett. Gratulálunk nekik a helytállásért!

/Sike Csilla/

2.m a Hodvilág- árokban járt

Szombaton (április 9.) a Margit híd budai hídfőjénél találkoztunk, majd átszállásokkal Kiskovácsi kórházig utaztunk.

Innen gyalogosan folytattuk utunkat az erdőben a piros kereszten. A túra nem volt hosszú, viszont kalandos volt. Utunk kis szurdokban ment végig sokszor keresztezve a patakot, aholegyre gyakrabban kellett köveken, fadarabokon és fahidakon átkelnünk. Kicsit sarasan, de száraz lábbal megúszta mindenki. Erdei forrásnál olthattuk szomjunkat. Rövidesen egy nagy sziklakatlanhoz értünk, amelyből egy vaslétra vezet felfelé, ez az ún. Meteor létra. A katlanban található a Remete- barlang is. Ide csak a gyerekek másztak be, szüleik kihasználták a rövid pihenőt. Barlanglátogatás után felkapaszkodtunk a létrán majd egy fahídon keltünk át. A Lajos-forrás irányába folytattuk túránkat. Az erdő tavaszi virágszőnyeggel kápráztatott el minket. Láttunk kankalint, pettyegetett tüdőfüvet, ledneket, ibolyát, ínfüvet, nadálytövet.

Nagy volt az öröm mikor megérkeztünk a rétre. A gyerekek rőzsét gyűjtöttek, megtanulták, hogyan gyújtsanak tüzet papír nélkül. A magunkkal hozott virslit, szalonnát megsütve ebédeltünk. Biztonságba helyeztük a tűzrakó helyet és rövid játék után elindultunk hazafelé. A zöld háromszöget követtük, míg el nem tűnt a jelzés a fákról. Egy kis ideig jelzetlen úton folytattuk kirándulásunkat majd feltűnt a zöld kereszt jelzés és ezen haladtunk a Csikóváraljai menedékházig, ahol buszra szálltunk és Pomázig utaztunk. Kirándulásunkat egy ottani cukrászdában fejeztük be a gyerekek nem kis örömére. Túránk kb. 10 km hosszú volt, 19. 00- ra értünk vissza Budapestre.     /Nagy Anna/

A 4.a osztály kirándulása

Tanultunk! De nem a suliban!

Egy szép napfényes délután tanulmányi kirándulásra indult a 4.a osztály. Célunk a Dél-pesti Szennyvíztisztító Telep volt. Megérkezésünkkor egy kísérlet kellős közepébe csöppentünk. Tanúi lehettünk annak hogyan tisztul a víz papírszűrő és aktív szén segítségével. Ezután az utunk a hatalmas tisztító medencékhez vezetett. Itt megmutatták, hogy a beérkező szennyvízből hogy választják ki különböző technológiai eljárásokkal a szilárd szennyeződéseket és a zsírokat. Pár pillanat múlva egy üvegházban találtuk magunkat, ahol trópusi élővilág vett minket körül. Itt növényekkel, jó baktériumokkal szűrik a vizet. Ebben az ausztrál katicabogarak is segítenek. Megismerkedtünk a mindenevő medveállatkával, ami nem csak itt él Budapesten, hanem a sivatagokban, a Sarkvidékeken, szóval mindenhol megtalálható. Csak fél milliméteres  ha találkoztok vele, ne ijedjetek meg!

Nagyon jól éreztük magunkat, sokat tanultunk, és hazafelé jót játszottunk, egy ibolyával teli játszótéren. Sok-sok gyaloglás után értünk az iskolába.

4.a osztály tanulói

A hadtörténet bűvöletében

2016. április 1-jén nyílt meg László Márton 7.k osztályos tanuló kiállítása Sárbogárdon "A hadtörténet bűvöletében" címmel. A megnyitón az osztálytársak is részt vettek.
A tárlaton saját készítésű II. világháborús témájú diorámák, makettek, katonai emléktárgyak és Európa neves hadtörténeti múzeumaiban készített fotók voltak kiállítva.

Zselenkó Ágnes

Alapítványi beszámoló

A Boldog Iskolásévekért Alapítvány 2015. évi beszámolója ITT olvasható. A kettős könyvvitelt vezető egyéb szervezet egyszerűsített beszámolója és közhasznúsági melléklete pedig ITT olvasható.