JoomlaTemplates.me by Discount Bluehost

Szűrő

Erdélyi kirándulás

Határtalan Erdély

Iskolánk 11-es diákjai közül ötünknek nyílt lehetősége arra, hogy részt vehessünk egy erdélyi programon. Az utazásunk 2016.április 25 -május 1.között volt.A lehetőséget elsősorban a Kárpát-medencei Tehetségkutató Alapítványnak köszönhetünk.
Ez egy tanulmányi kirándulásnak sorolható be, aminek a célja az volt hogy a részt vevő diákok megismerjék Erdély és Kolozsvár nagyjait, a gyönyörű tájakat és kapcsolatot létesíthessenek erdélyi magyar iskolásokkal.
Kora reggel indult a buszunk a Hősök teréről. Az utazás picit hosszadalmas volt, de gyönyörű helyeken mentünk keresztül.
Késő délután megérkeztünk Kolozsvárra, ahol egy barátságos hotelbe szálltunk meg. A becsekkolás után a résztvevők  bemutatták iskolájukat,majd pedig a diákok szabadon ismerkedhettek.Következő napot még Kolozsváron töltöttük, megismertünk a várost és betekintést nyerhettünk egy középiskolába.
Harmadik napon, ami nekem a kedvencem volt, Torockóra utaztunk.Torockó egy nagyon csendes, gyönyörű kis falu.Volt lehetőségünk egy 10-km hegyi túra megtételére is.
Nagyszerű panziókba helyeztek el minket.Sajnos Torockón csak egy napot töltöttünk, utána vettünk az irányt Szovátára.Itt a Hotel Telekiben szálltunk meg.
Az utolsó három napot itt töltünk.Ittlétünk alatt sokfelé mentünk.Megtekintettünk Székelyudvarhelyet , Szejkét, Farkaslakát , ezer éves határt, Csíkszeredát,
Csíksomlyót és a Szent Anna tavat.A kirándulás során a szállások megfelelőek voltak az ételek is kifogástalanok voltak.Az Erdélyben élő magyarok nagyon barátságosak.
Nagyon örülök hogy részt vehettem ezen a remek tanulmányi kiránduláson.
Horváth Krisztián 11.a.

Országgyűlési Múzeumban

Iskolánk szakközépiskolásai közül a 12.b tanulói április 20.-án múzeumi látogatást tettek a Parlament "A magyar törvényhozás ezer éve" c. kiállításán.A kiállítás első része a kezdetektől a rendi országgyűlésekig jeleníti meg az országgyűlések történetét. A második egység az 1918-ig tartó korszakot öleli fel. A harmadik rész a parlamentarizmus alakulását és az újrakezdések időszakát foglalja össze 1918 és 1990 között.A kiállítás a legmodernebb technika felhasználásával készült, kiemelt figyelmet fordítva az animációkra és a filmekre. Az interaktív eszközök külön megemlítésre méltóak.Úgy gondolom, hogy múzeumi látogatásunk hatalmas segítség volt a végzős osztálynak, ezentúl is köszönjük a lehetőséget!