JoomlaTemplates.me by Discount Bluehost

2.m a Hodvilág- árokban járt

Kategória: Dobsuli friss hírei

Szombaton (április 9.) a Margit híd budai hídfőjénél találkoztunk, majd átszállásokkal Kiskovácsi kórházig utaztunk.

Innen gyalogosan folytattuk utunkat az erdőben a piros kereszten. A túra nem volt hosszú, viszont kalandos volt. Utunk kis szurdokban ment végig sokszor keresztezve a patakot, ahol egyre gyakrabban kellett köveken, fadarabokon és fahidakon átkelnünk. Kicsit sarasan, de száraz lábbal megúszta mindenki. Erdei forrásnál olthattuk szomjunkat. Rövidesen egy nagy sziklakatlanhoz értünk, amelyből egy vaslétra vezet felfelé, ez az ún. Meteor létra. A katlanban található a Remete- barlang is. Ide csak a gyerekek másztak be, szüleik kihasználták a rövid pihenőt. Barlanglátogatás után felkapaszkodtunk a létrán majd egy fahídon keltünk át. A Lajos-forrás irányába folytattuk túránkat. Az erdő tavaszi virágszőnyeggel kápráztatott el minket. Láttunk kankalint, pettyegetett tüdőfüvet, ledneket, ibolyát, ínfüvet, nadálytövet.

Nagy volt az öröm mikor megérkeztünk a rétre. A gyerekek rőzsét gyűjtöttek, megtanulták, hogyan gyújtsanak tüzet papír nélkül. A magunkkal hozott virslit, szalonnát megsütve ebédeltünk. Biztonságba helyeztük a tűzrakó helyet és rövid játék után elindultunk hazafelé. A zöld háromszöget követtük, míg el nem tűnt a jelzés a fákról. Egy kis ideig jelzetlen úton folytattuk kirándulásunkat majd feltűnt a zöld kereszt jelzés és ezen haladtunk a Csikóváraljai menedékházig, ahol buszra szálltunk és Pomázig utaztunk. Kirándulásunkat egy ottani cukrászdában fejeztük be a gyerekek nem kis örömére. Túránk kb. 10 km hosszú volt, 19. 00- ra értünk vissza Budapestre.     /Nagy Anna/

A többi kép ITT tekinthető meg.