JoomlaTemplates.me by Discount Bluehost

Vasárnapi túra

Kategória: K30 friss hírei

Októberi túraverseny

Október 16-án, egy álmos vasárnap reggelen fázva, kicsit morcosan bújtunk ki a jó meleg ágyunkból. Csak attól jött meg a kedvünk, hogy tudtuk, egy klassz túra vár ránk a hegyekben.

Máskor nyolc órára is nehéz bekullognunk az iskolába, ma reggel, mintha csak angyalszárnyakon suhantunk volna, 7.20-ra már az iskola előtt voltunk Kati nénivel és Gabi nénivel. Tizenhatan jöttünk össze a tanár nénikkel, Ákos bácsival és a szülőkkel együtt.

Még a BKK aznap reggeli meglepetése sem szegte kedvünket, amikor is pótló buszán „városnéző túrára” vitt bennünket a kettes metró menetrendszerinti járata helyett. Izgultunk is rendesen, hogy elérjük-e a Déli pályaudvarról induló vonatunkat a 10 perces helyett mintegy 40 percesre sikerült menetidő után. Hála Istennek, elértük, és Kati néni rekordidős jegyvásárlós sprintje után mindannyian fenn ültünk a vonaton és elégedetten fogyasztottuk az elemózsiánkat.

Biatorbágyon szálltunk le a vonatról egy elég rövidnek mondható vonatozás után. A vasútállomás várótermében már regisztrálhattunk is a túraversenyre, ahol a mesés 3-as rajtszámot kaptuk.

Öt állomás és sok-sok megoldandó feladat, megválaszolandó kérdés várt ránk a négy órásra tervezett túra során. Megkerestük a helyi óvodát és megtudtuk, hogy nagy mesemondónkról nevezték el. Ráleltünk a nagyon régi feszületre 1809-ből, kiderült, hogy a helyi tóban tilos a fürdőzés és gyönyörű trianoni keresztet láttunk, rajta Vörösmarty örökérvényű idézetével. Ügyesen megoldottuk a rovarfelismerős feladatot a forrásnál, a tájolást a sziklánál, és még az embert próbáló, csúszós agyagfal sem fogott ki rajtunk, amikor fölfelé haladva vissza- visszacsúsztunk, lefelé pedig nagyokat huppantunk a hátsó fertályunkra. Utólag már csak nevetünk azon, hogy negyven percünkbe került, mire visszataláltunk a helyes ösvényre, mivel egy idős bácsi az egyik állomáson vicces kedvében volt és rossz útbaigazítást adott nekünk.

Túratérkép-ismeretből és túrajelzésekből nem adtak el bennünket, majd jól laktunk a Biatorbágy utcáin terjengő vasárnapi rántott hús mennyei illatával.

Magyarország összes makkját csak a mi tiszteletünkre szétszórták a jócskán nedves talajú Budai-hegységben, hogy aztán ott tíz kilométeren keresztül kedvünkre csúszkálhassunk rajtuk hegymászás közben. Megértettük, mit jelentett a „görgeteges talaj” elnevezés a túrakiírásban.

Profi mászás-kúszás-csúszás-esés technikákat sajátítottunk el, miközben megdöntöttük az egy főre eső, túrázás közben kiürült csipszeszacskók mennyiségét.

A túra záróegyenlege:

Kicombosodott gyerekek: 11 db

Fáradt, de vidám gyerekek: 11 db

Még fáradtabb hölgyek: 4 db

Kevésbé fáradt, ruganyos léptű fiatalember: 1 db

Mindkét talpától megvált, szétszakadt sportcipő: 1 pár

Kiürült csipszeszacskók: megszámlálhatatlan

Mosoly az arcokon: 16 db

Találkozunk decemberben, a Mikulás-túrán!

Gyertek Ti is!

A Biatorbágy térségében szervezett mai túránkról iskolánk diákfotósa, Hunka Róbert Emanuel, 5. b osztályos tanuló készített néhány remek pillanatfelvételt.