ÖKO TÁMOP 3.1.4 Erasmus+


Általános iskolai programok

NYELVVIZSGA

Dear Parents,

Please find below the registration information for the Cambridge Young Learners Movers exam.
The registration deadline is 30 April.
The type of exam is: MOVERS
Gabi néni

Kedves Szülők!

Az alábbi levélben olvashatnak további információt a Cambridge Young Learners Movers vizsgáról!
A jelentkezési határidő április 30.
A vizsga időpontja: május 14.
Vizsgatípus: 4.d Movers
5.d és 6.d Flyers
Gabi néni

 


Kedves Szülők! 

Az alábbi tájékoztatót kaptuk a British Council-tól. Kérjük, akik szeretnének jelentkezni a vizsgára, az alábbiak szerint járjanak el, majd a befizetésről a visszaigazolást juttassák el a Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre. Fontos, hogy a visszaigazolás beazonosítható legyen, tudjuk melyik gyermek vizsgadíját fedezi. (osztály, gyermek neve, vizsga szintje: Movers, Flyers) 

A határidőn túl nem áll módunkban a vizsgára jelentkezni! 

TÁJÉKOZTATÓ A YOUNG LEARNER vizsgára jelentkezésről 

Bővebben...

FENNTARTHATÓSÁGI TÉMAHÉT ÉS A FÖLD NAPJA A KERTÉSZ UTCÁBAN

Az elmúlt héten zajlott iskolánkban felső tagozaton is a Fenntarthatósági témahét, azon belül megemlékeztünk a Föld napjáról. A legtöbb órán valamilyen formában szóba került a téma, és az órához kapcsolódó otthoni feladatok, projektek is arra irányultak, hogy az éppen aktuális órai anyagot hozzák összefüggésbe a gyerekek a fenntarthatósággal.
A 7. a osztályosok nyelvtanórán a minőségjelzőről tanultak, így otthoni feladatuk az volt, hogy készítsenek egy prezentációt vagy dokumentumot "A minőségjelző és a fenntarthatóság" témában, melyben szerepeljenek minőségjelzős szószerkezetek.
- Horváth Natália: Környezetünk védelmezése címmel készített egy beadványt
- Demeter Richárd küldött egy prezentációt és írt egy fogalmazást is.
- Kocsonya Gábor: A hulladék keletkezése és kezelése címmel szerkesztett egy dokumentumot.
- Mezei László az atomerőművekről értekezett.
A 6. d osztályosok Ady Endre: A föl-földobott kő című versét tanulták éppen, ezért házi feladatként "Fenntarthatóság és haza, hazaszeretet" címmel kellett készíteniük fogalmazást, prezentációt vagy rajzot (kézzel, vagy számítógépen).
- Lakatos Nikolett és Czeglédi Alexa számítógéppel rajzolt.
- Müller-Aczél Gárdony fogalmazást készített és rajzokkal is illusztrálta a füzetében.
- Kurek Lili szöveges dokumentumban elmélkedett a témáról.
Az 5. d osztályosok a János vitézt olvassák irodalomórákon. Mivel épp a 21-22. fejezetnél jártak, azt kapták feladatul, hogy keressenek a természetre utaló költői kifejezéseket, idézeteket a két részből, és rajzolhattak is hozzá. Angolórán egy kvízt oldottak meg.
- Szűcs Gergely a füzetében dolgozott.
- Zhou Yuxin ügyesen oldotta meg a kvízt.

 

Meseíró pályázat

Kedves Gyerekek! Meseíró pályázatot hirdet a Föld napja alkalmából a beporzó rovarokról az Agrárminisztérium. A „Mesék a Zümmögő birodalomból” elnevezésű felhívásra érkező legjobb pályaművekből online mesekönyv készül. A felhívást és a pályázat részleteit ITT olvashatjátok el.

Dobsulis 1. k-s asztronautáink az űrben

  

             

3,2,1 kilövés!

… avagy hogy kerültek az 1. k-s asztronautáink az űrbe?

2021 április 12-16. között az 1/k osztállyal csatlakoztunk a Digitális Témahét 2021-es programjához. A gyerekek online tanulásába színt vitt Az űr felfedezése címmel megvalósult projekt számtalan izgalmas tevékenysége. A gyerekek egy kerettörténet nyomán a „NASA”-tól kaptak játékos feladatokat, amelyek sikeres teljesítését követően űrhajósokká avattuk őket, illetve elutazhattak képzeletben a saját bolygójukra.

Lelkes kollléganőm, Eszes Réka érdekes feladatokat állított össze a Naprendszerünkkel, a bolygókkal, illetve az űrhajósok űrbéli életével kapcsolatban. A Témahéten minden nap egy-egy újabb állomáson tehették próbára tudásukat, készségeiket, képességeiket a gyerekek. Feldolgoztuk Kis Ottó Csillagszedő Márió versének egy részletét, melynek nyomán elkészítették saját csillagaikat is. Megismerkedtek a Naprendszerünk bolygóival, szerzett ismereteiket egy plakáton összegezték. Tervezhettek Lego-ból űrállomást, űrjárgányt és hajtogattak papírból is űrhajót. Gyurmából pedig izgalmas űrlények születtek. Tanulóink sok új ismeret birtokába jutottak a bolygókkal, űrrepüléssel és űrállomással kapcsolatosan. Izgalmas rejtvényeket, játékokat oldottak meg online, és még angolul is megtanultak néhány kifejezést.

A kis asztronauta palánták nagyon élvezték ezeket az órákat. Mi sem bizonyítja ezt jobban annál, minthogy előkerültek otthoni tárgyak is, könyvek, általuk készített űrállomások, repülők, bolygók stb. a témával kapcsolatosan. A hetet egy kvíz játék zárta, majd a projektbemutatón mindenki bemutathatta a héten készült legkedvesebb „űralkotását”.

Ha felkeltette érdeklődéseteket az Űr felfedezése projektünk, itt és itt megnézhetitek a héten készült produktumokat is, illetve egy rövid filmben a hét hangulatába is belekóstolhattok.

A projektet értékelő kérdőívben tanulóink és szüleik egyaránt nagyon pozitívan jeleztek vissza, a hét legjobb mondataiból pedig idézünk is néhányat:

„Gravitáció, hogy nem lebegünk a földön.”

„A NASA központ Amerikában van, ezért kell angolul beszélnünk.”

„Eljutunk a végén a bolygóra?”

“Tudom mit esznek, félig kész kajákat!”

“Ez az alvás az űrállomáson, hogy van?”

„Ha 45 percenként lemegy a nap az űrállomáson, akkor nem sokat alszanak! ☺”

Ennyi volt egy óránk, annyi idő telt el közben, mint az űrállomáson. Fölkelt a nap, és lement! ”

(Réka néni)

Bendegúz Tudásbajnokság Dobsulis bajnokai

  

Még meg sem száradt a tinta előző hírünkön. Itt az újabb nagyszerű eredmény!  

A Bendegúz Tudásbajnokság Megyei döntőjén iskolánk tanulói nagyszerű eredményekkel végeztek.

Fodor Vince 2. k 

I.                   hely - matematika

Bencsik Hanna Sára 3. m

I.                   hely - környezetismeret

 

I.                   hely - magyar nyelv

Borbély-Pecze Szirka 4. k

I.                   hely - környezetismeret

Ignéczi-Kovács Ilka 4. k

I.                   hely - környezetismeret

Nemes-Takách Vendel 7. m

I.                   hely - biológia

Nemes-Takách Lujza 6. k

II.                hely – történelem

 

Az első és második helyezettek továbbjutottak az országos döntőre is. Sikeres felkészülést kívánunk Nekik május 28-ig. Szurkolunk!

Köszönjük kitartó munkájukat a gyerekeknek!

 /Nagy Anna/